Тест: Компютърна графика |
Написано от Administrator |
Вторник, 18 Декември 2018 11:15 |
Тест: Компютърна графика
1. Графично изображение може да бъде вкарвано за обработка в компютъра чрез: a)монитор; b)скенер; c)плотер; d)мишка. 2. При архивиране на файлове с графична информация обикновено се използва: a)компресиране по статистически модел; b)компресиране със загуба на информация; c)компресиране без загуба на информация; d)компресиране с речниково моделиране. 3. При растерната графика изображението се изгражда от: a)точки, оцветени по различен начин; b)множество от обекти, изградени от вектори; c)уравнения или системи от уравнения; d)цветове, контури и форми. 4. При векторната графика изображението се изгражда от: a)точки, оцветени по различен начин; b)уравнения или системи от уравнения; c)множество от обекти, изградени от вектори; d)цветове, контури и форми. 5. При фракталната графика изображението се изгражда от: a)точки, оцветени по различен начин; b)уравнения или системи от уравнения; c)множество от обекти, изградени от вектори; d)цветове, контури и форми. 6. Растерната, векторната и фракталната графика се различават по: a)броя на пикселите, изграждащи изображението; b)цветовете, които могат да се използват; c)начина на построяване на изображението; d)размерите на самото изображение. 7. Графичните редактори са програми за създаване и специализирана обработка на: a)текстови документи; b)графики и диаграми; c)графични изображения; d)таблици и графики 8. Програмите за създаване и обработка на графични изображения се в наричат: a)графични системи; b)графични редактори; c)графични калкулатори; d)графични програми. 9. Точките, от които се изграждат растерните изображения, се наричат: a)пунктове; b)инчове; c)обекти; d)пиксели. 10 Кой от изброените графични редактори е предназначен за работа с растерна графика: a)Fractal Design Painter; b)Adobe Illustrator; c)CorelDRAW™; d)Macromedia Freehand. 11. Кой от изброените графични редактори е предназначен за работа с векторна графика: a)Adobe Illustrator; b)Adobe Photoshop; c)Fractal Design Painter; d)Corel Photo-Paint. 12. Кой от изброените графични редактори е предназначен за работа, както с растерна, така и с векторна графика: a)Adobe Photoshop; b)Jasc's Paint Shop Pro; c)Macromedia Freehand; d)CorelDRAW™. 13. Разделителната способност на графичното изображение при компютърната графика се определя от: a)броя на обектите във файла; b)броя възли върху кривите; c)броя на използваните цветове; d)броя точки на инч. 14.Разделителната способност на графичните изображения при компютърната графика се измерва в: a)dots per inch; b)frames per second; c)bits per second; d)cm per inch. 15. Един от факторите оказващи влияние върху големината на графичните файлове е: a)графичният редактор, който се използва; b)броят на цветовете, съдържащи се в изображението; c)цветовият модел, който се използва; d)инструментите, използвани за създаването му. 16. Един от факторите оказващи влияние върху големината на графичните файлове е: a)графичният редактор, който се използва; b)цветовият модел, който се използва; c)инструментите, използвани за създаването му; d)разделителната способност на изображението. 17. Пикселизацията е ефект при растерната компютърна графика, който се проявява вследствие на: a)импортиране на изображението; b)увеличаване на изображението; c)експортиране на изображението; d)оцветяване на изображението. 18. Коя графика е известна като "обектноориентирана графика": a)векторната; b)растерната; c)фракталната; d)нито една. 19. При увеличаване на векторното изображение: a)се получава ефекта пикселизация; b)начертанието на обектите загрубява; c)се променя цвета на изображенето; d)не се променя качеството му. 20. Възможността на графичните редактори да прочитат файлови формати различни от собствения се нарича: a)анимиране; b)импортиране; c)експортиране; d)форматиране. 21. Възможността на графичните редактори да преобразуват собствения си файлов формат в друг се нарича: a)експортиране; b)импортиране; c)анимиране; d)форматиране. 22. Кой от изброените файлови формати е графичен: a)doc; b)txt; c)html; d)tiff. 23. Кой от изброените файлови формати е графичен: a)bmp; b)wav; c)doc; d)txt. 24. Кой от изброените файлови формати е графичен: a)jpeg; b)html; c)wav; d)mpЗ. 25. Кой от изброените графични файлови формати запазва прозрачните участъци в изображенията: a)gif; b)bmp; c)jpeg; d)esp. 26. Кой от следните графични файлови формати запазва информация, както за растерни, така и за векторни изображения: a)wmf; b)esp; c)bmp; d)tiff. 27. Кой от изброените графични файлови формати е векторен: a)gif; b)bmp; c)ai; d)tiff. 28. Кой от изброените графични файлови формати дава възможност за запазване не само на изображението, но и на допълнителна информация: a)wmf; b)bmp; c)jpeg; d)tiff. 29. Импортирането е функция на графичните редактори, позволяваща: a)прочитане на файлови формати различни от собствения; b)преобразуване на собствения формат в друг; c)запазване на прозрачните участъци в изображението; d)едновременно запазване на изображението в различни формати. 30. Експортирането е функция на графичните редактори, позволяваща: a)прочитане на файлови формати различни от собствения; b)запазване на прозрачните участъци в изображението; c)преобразуване на собствения формат в друг; d)едновременно запазване на изображението в различни формати. 31. При кой от следните цветови режими изображението може да бъде само черно-бяло: a)true color; b)основна цветова палитра; c)high color; d)монохромен режим. 32. В кой от следните цветови режими цветовете са най-близки до естествените цветове: a)true color; b)основна цветова палитра; c)high color; d)монохромен режим. 33. В компютърната графика при основната цветова палитра могат да се кодират a)65 536 цвята; b)2 цвята; c)256 различни цвята; d)16.5 милиона цвята. 34. В компютърната графика при смесването на няколко основни цвята се получава: a)допълнителен цвят; b)цветова палитра; c)цветови модел; d)съставен цвят. 35. В компютърната графика основните цветове определят: a)съставящите цветове; b)допълнителните цветове; c)цветовия модел; d)цветовата палитра. 36. В компютърната графика основните цветове, с които се работи при цветовия модел RGB са: a)черен, бял и червен; b)червен, зелен и черен; c)светлосин, пурпурен и жълт; d)червен, зелен и син. 37. В компютърната графика основните цветове, с които се работи при цветовия модел CMYK са: a)син, лилав, бял, черен; b)червен, зелен, син, черен; c)светлосин, пурпурен, жълт, черен; d)червен, зелен, жълт и син. 38. В компютърната графика при цветовия модел HSB се работи с: a)цветови тон, наситеност на цвета и яркост; b)цветовете червен, зелен и син; c)контраст, дълбочина и интензитет на цвета; d)цветовете черен, бял и техните нюанси. 39. В компютърната графика червен, зелен и син са основните цветове при цветовия модел: a)CMYK; b)RGB; c)HSB; d)HLS. 40. В компютърната графика цветовият тон, наситеността на цвета и яркостта са основните компоненти, от които се изгражда цветовия модел: a)CMYK; b)HSB; c)RGB; d)CMYK. 41. В компютърната графика нюансът, с който всеки един от основните цветове участва при получаването на нов цвят в RGB модела, се нарича: a)цветови тон; b)яркост; c)интензитет; d)наситеност. 42. В компютърната графика при цветовия модел RGB сивият цвят се получава, когато при наслагване на основните цветове те присъстват с: a)различен интензитет; b)еднакъв интензитет; c)интензитет равен на нула; d)интензитет равен на 255. 43. В компютърната графика при цветовия модел RGB черен цвят се получава, когато при наслагване на основните цветове те присъстват с: a)еднакъв интензитет; b)различен интензитет; c)интензитет равен на нула; d)интензитет равен на 255. 44. В компютърната графика при цветовия модел RGB бял цвят се получава, когато при наслагване на основните цветове те присъстват с: a)еднакъв интензитет; b)интензитет равен на 255; c)интензитет равен на нула; d)различен интензитет. 45. В компютърната графика при цветовия модел CMYK цветовете се виждат благодарение на: a)яркостта и контраста; b)излъчената светлина; c)цветовия тон; d)отразената светлина. 46. В компютърната графика при цветовия модел CMYK черният цвят: a)се получава при съчетаването на трите основни цвята; b)не се получава от други, а присъства индивидуално; c)се получава при съчетаването на основните и допълнителните цветове; d)се получава при съчетаването на трите допълнителни цвята. 47. В компютърната графика при цветовия модел CMYK допълнителни цветове се наричат: a)цветовете, получени при смесването на два или повече от основните цветове; b)нюансите, с които основните цветове участват в изграждането на съставните цветове; c)цветовете, които допълват трите основни цвята в RGB модела до получаването на бял; d)цветовете, които са различни от основните и не могат да бъдат получени от тяхното смесване. 48. В графичните редактори обикновено квадрат се изчертава с помощта на инструмента за: a)изчертаване на квадрат, без да се натиска и задържа допълнителен клавиш; b)изчертаване на квадрат, като се натисне и задържи клавишът Shift или Alt; c)изчертаване на правоъгълник, като се натисне и задържи клавишът Shift или Ctrl; d)изчертаване на ромб, като се натисне и задържи клавишът Shift или Alt. 49. В графичните редактори обикновено окръжност се изчертава с помощта на инструмента за: a)изчертаване на окръжност, без да се натиска и задържа допълнителен клавиш; b)изчертаване на окръжност, като се натисне и задържи клавишът Shift или Alt; c)изчертаване на кръг, като се натисне и задържи клавишът Shift или Alt; d)изчертаване на елипса, като се натисне и задържи клавишът Shift или Ctrl. 50 В графичните редактори с помощта на инструмента за избор "ласо" се огражда: a)правоъгълна област от изображението; b)непрекъсната област от изображението, с еднакъв цвят; c)област от изображението с произволна форма; d)самостоятелен обект от изображението. 51. В графичните редактори с помощта на инструмента за избор "магическа пръчка" се огражда: a)самостоятелен обект от изображението; b)правоъгълна област от изображението; c)област от изображението с произволна форма; d)непрекъсната област от изображението, с еднакъв цвят. 52. В графичните редактори инструментът за изрязване се използва: a)когато е необходимо да се премести част от изображението; b)когато е необходимо да се оцвети част от изображението; c)когато е необходимо да се копира част от изображението; d)когато е необходимо да се премахне част от изображението. 53. В графичните редактори инструментите за редактиране на изображение се използват за: a)добавяне на нови обект в изображението; b)нанасяне на корекции в рисунъка на изображението; c)създаване на ново изображение; d)промяна на цялостния вид на изображението. 54. Инструментите за избор на част от изображението при графичните редактори - правоъгълник, ласо и магическа пръчка - са характерни за: a)редакторите за векторна графика; b)редакторите за фрактална графика; c)редакторите за растерна графика; d)редакторите за графики и диаграми. 55. Филтрите при графичните редактори се използват за: a)създаване на анимационно изображение; b)трансформация на цялото изображение; c)промяна на яркостта на изображението; d)промяна на контраста на изображението. 56. В графичните редактори при растерно изображение, след изрязване на дадена област тя се запълва: a)винаги с цвета на фона; b)с обекта, който е стоял под нея; c)с основния цвят; d)с допълнителния цвят. 57. В графичните редактори преди да се копира дадено изображение или част от него е необходимо: a)да се избере съответната област от изображението; b)да се запълни съответната област от изображението; c)да се изреже съответната област от изображението; d)да се изтрие съответната област от изображението. 58. В графичните редактори преди да се премести дадено изображение или част от него е необходимо: a)да се изреже съответната област от изображението; b)да се копира съответната област от изображението; c)да се избере съответната област от изображението; d)да се изтрие съответната област от изображението. 59. В графичните редактори един от начините за запълване на дадено изображение или част от него е с така наречената "текстура". Тя представлява: a)плътен цвят; b)преливащи цветове; c)решетка; d)шарка. 60. В графичните редактори един от начините за запълване на дадено изображение или част от него е с така нареченото "градиентно запълване". То представлява: a)шарка; b)преливащи цветове; c)плътен цвят; d)решетка. 61. Графичните редактори притежават средства, чрез които може да се трансформира цялото изображение. Те се наричат: a)трансформатори; b)аниматори; c)филтри; d)кадри. 62. Компютърната анимация е: a)последователност от движещи се изображения записани в един и b)последователност от движещи се изображения създадени с един и c)последователност от различни изображения, които се сменят през определен период от време; d)последователност от различни изображения, които се показват едновременно през определен период от време. 63. Всяко едно изображение съставящо дадена анимация се нарича: a)детайл; b)кадър; c)рамка; d)филтър. 64. Ключови кадри при компютърната анимация се наричат: a)първият и последният кадър на едно движение; b)кадрите с най-много детайли в рисунъка; c)основните кадри в едно движение; d)междинните кадри на едно движение. 65. Изображенията, които показват началото и края на едно движение при компютърната анимация се наричат: a)междинни кадри; b)основни кадри; c)последователни кадри; d)ключови кадри. 66. Времето, за което всеки един кадър се задържа на екрана при компютърната анимация се измерва в: a)брой кадри в секунда; b)брой кадри в минута; c)брой ключови кадри в минута; d)брой междинни кадри в секунда. 67. Оптималният брой на кадрите за една секунда при компютърната графика е: a)12; b)6; c)24; d)18. 68. Основното предназначение на специализираните програми за работа с анимация е: a)автоматично създаване на междинни кадри и свързването им с ключовите в едно цяло; b)автоматично създаване на междинни кадри и свързването им в едно цяло; c)автоматично създаване на ключови кадри и свързването им в едно цяло; d)автоматично създаване на ключови кадри и свързването им с междинните в едно цяло. Критерии за оценяване: Всички въпроси носят по 1 точка при правилен отговор. Максимален брой точки:68 За Слаб(2) : 0 – 16 точки За Среден(3) : 17 – 31 точки За Добър(4) : 32 – 46 точки За Мн.Добър(5) : 47 – 61 точки За Отличен(6) : 62 – 68 точки
|
Последно променен на Вторник, 18 Декември 2018 12:06 |